Description: <DIV STYLE="text-align:Left;"><DIV><DIV><P><SPAN>Overzicht van alle woningbouwplannen en/of projecten. Inclusief Almere en Lelystad, exclusief vertrouwelijke locaties. Zie verder http://www.plancapaciteit.nl/</SPAN></P></DIV></DIV></DIV>
Description: Een kabel is een component met één of meerdere geïsoleerde geleiders, welke grotendeels ondergronds ligt. Een kabel eindigt bij een kabeleindsluiting of een HSmof.
Description: Een station is een locatie waar verbindingen samenkomen teneinde elektriciteit te kunnen transporteren of om te zetten van spanningsniveau. Er is sprake van een station wanneer de werkzame vermogensstroom kan worden beinvloed, daarvoor moet minimaal een vermogensschakelaar of vermogenstransformator aanwezig zijn. Alleen indien een van deze componenten in beheer of eigendom is van TenneT is sprake van een TenneT station. Aan een station wordt het hoogst voorkomende spanningsniveau toegekend, er moet echter wel sprake zijn van een station op dat spanningsniveau.
zpna2030_x5
(
type: esriFieldTypeDouble, alias: 2e. Zacht planaanbod na 2030 per 1-1-2019
)
uitgvorig
(
type: esriFieldTypeDouble, alias: 2.1. Is er grond uitgegeven in de periode 1-1-2019 t/m 31-12-2019? Zo ja, wat is de netto oppervlakte uitgegeven vorig jaar (in ha.)? Zo niet, laat de waarde op nul (0) staan.
)
transomvg
(
type: esriFieldTypeDouble, alias: 2.2. Was er in de periode 1-1-2019 t/m 31-12-2019 sprake van transformatie? Zo ja, wat is de Transformatievolume afgelopen jaar (in netto ha.)? Zo niet, laat de waarde op nul (0) staan.
)
teruggekochtomvg
(
type: esriFieldTypeDouble, alias: 2.3. Is er in de periode 1-1-2019 t/m 31-12-2019 grond terugekocht? Zo ja, wat is de netto oppervlakte terugekochte grond (in ha.)? Zo niet, laat de waarde op nul (0) staan.
)
hptoegevoegdomvg
(
type: esriFieldTypeDouble, alias: 2.4. Is er in de periode 1-1-2019 t/m 31-12-2019 hard planaanbond toegevoegd? Zo ja, wat is de netto oppervlakte toegevoegd hard planaanbod (in ha.)? Zo niet, laat de waarde op nul (0) staan.
)
zptoegevoegdomvg
(
type: esriFieldTypeDouble, alias: 2.5. Is er in de periode 1-1-2019 t/m 31-12-2019 zacht planaanbod toegevoegd? Zo ja, wat is de netto oppervlakte toegevoegd zacht planaanbod (in ha.)? No niet, laat de waarde op nul (0) staan.
)
bruto
(
type: esriFieldTypeDouble, alias: 2.6. Bruto oppervlakte bedrijventerrein per 1 januari (in ha.)
)
nettonu
(
type: esriFieldTypeDouble, alias: 2.6a. Netto oppervlakte bedrijventerrein (in ha.)
)
netto
(
type: esriFieldTypeDouble, alias: 2.6b. Netto oppervlakte bedrijventerrein reeds uitgegeven per 1 januari (in ha.)
)
hptot2030
(
type: esriFieldTypeDouble, alias: 2.6c. Hard planaanbod tot en met 2030 (in netto ha.)
)
zptot2030
(
type: esriFieldTypeDouble, alias: 2.6d. Zacht planaanbod tot en met 2030 (in netto ha.)
)
zpna2030
(
type: esriFieldTypeDouble, alias: 2.6e Planaanbod na 2030 (in netto ha.)
)
hoofdoorz
(
type: esriFieldTypeString, alias: 4.1.1a. Zo ja, wat is de hoofdoorzaak van de veroudering?, length: 254
, Coded Values:
[B: Economische veroudering, door een wijziging in marktontwikkelingen]
, [A: Technische (functionele) veroudering, door een gebrek aan onderhoud]
, [C: Maatschappelijke veroudering, door bijvoorbeeld gewijzigde regelgeving (milieu, veiligheid, arbeidsomstandigheden etc.)]
, ...2 more...
)
oppveroud
(
type: esriFieldTypeDouble, alias: 4.1.1b. Bruto oppervlakte verouderde deel (in ha.)
)
herstrplan
(
type: esriFieldTypeString, alias: 4.2.1. Zijn er plannen voor herstructurering?, length: 254
, Coded Values:
[ja: ja]
, [nee: nee]
)
herstromvg
(
type: esriFieldTypeDouble, alias: 4.2.1c. Omvang van de herstructurering (in netto ha.)
)
herstfase
(
type: esriFieldTypeString, alias: 4.2.1d. In welke fase bevindt de herstructurering zich?, length: 254
, Coded Values:
[A: Plan van aanpak / startnotitie is aanwezig: Knelpunten, wensen en eisen van overheid en bedrijven zijn geïnventariseerd, evenals mogelijkheden en oplossingsrichtingen]
, [B: Een masterplan is aanwezig, met een ruimtelijk-economische visie en grondpolitiek, een globale raming van kosten en opbrengsten]
, [C: Een revitaliseringsplan / projectplan is aanwezig; het masterplan is opgedeeld in verschillende deelprojecten inclusief concrete oplossingen, maatregelen en financiering]
, ...4 more...
)
transtoekomst
(
type: esriFieldTypeString, alias: 4.3.1. Zijn er plannen voor toekomstige transformaties?, length: 254
, Coded Values:
[ja: ja]
, [nee: nee]
)
transfase2030
(
type: esriFieldTypeString, alias: 4.3.1e. In welke fase bevindt de transformatie zich?, length: 254
, Coded Values:
[FT01: Studiefase]
, [FT02: Planvorming]
, [FT03: Uitvoering]
, ...1 more...
)
transfuncties2030
(
type: esriFieldTypeString, alias: 4.3.1f. Naar welke functie(s) wordt getransformeerd?, length: 254
)
transomvgn2030
(
type: esriFieldTypeDouble, alias: 4.3.1g. Geschatte transformatievolume na 2030 (in netto ha.)
)
transfasen2030
(
type: esriFieldTypeString, alias: 4.3.1h. In welke fase bevindt de transformatie zich?, length: 254
, Coded Values:
[FT01: Studiefase]
, [FT02: Planvorming]
, [FT03: Uitvoering]
, ...1 more...
)
transfunctiesn2030
(
type: esriFieldTypeString, alias: 4.3.1i. Naar welke functie(s) wordt getransformeerd?, length: 254
)
spoor_ontsluiting
(
type: esriFieldTypeString, alias: 5.1a. Is de werklocatie, naast over weg, ontsloten door spoor?, length: 254
, Coded Values:
[A: Geen spoor]
, [B: Wel spoor, geen aftakking naar werklocatie aanwezig]
, [C: Wel spoor, met aftakking naar werklocatie, maar niet in gebruik]
, ...3 more...
)
water_ontsluiting
(
type: esriFieldTypeString, alias: 5.1b. Is de werklocatie, naast over weg, ontsloten door water?, length: 254
, Coded Values:
[A: Ja, kade in eigendom van de overheid]
, [B: Ja, kade in eigendom van particuliere eigenaar]
, [C: Ja, kade wordt niet meer gebruikt]
, ...3 more...
)
nzkg_mkade
(
type: esriFieldTypeString, alias: 7.3. Het aantal meter kade (openbaar en niet openbaar toegankelijk) (Klik hier om de wijzigingen op kaart via mail op te sturen), length: 1000
)
nzkg_toegkade
(
type: esriFieldTypeString, alias: 7.4. Of de kades wel/niet openbaar toegankelijk zijn, length: 1000
)
nzkg_terropen
(
type: esriFieldTypeString, alias: 7.5. Het aantal hectare openbaar en niet-openbaar terrein (Klik hier om de wijzigingen op kaart via mail op te sturen), length: 1000
)
nzkg_geluidn
(
type: esriFieldTypeString, alias: 7.6. Geluidsnormen (Klik hier om de wijzigingen op kaart via mail op te sturen), length: 1000
)
nzkg_veilighpl
(
type: esriFieldTypeString, alias: 7.9. Externe veiligheid plaatsgebonden risico (Klik hier om de wijzigingen op kaart via mail op te sturen), length: 1000
)
nzkg_veilighgr
(
type: esriFieldTypeString, alias: 7.10. Externe veiligheid groepsrisico (Klik hier om de wijzigingen op kaart via mail op te sturen), length: 1000
)
nzkgonderhandeljanee
(
type: esriFieldTypeString, alias: 8.5.1. Zijn er concrete onderhandelingen met gegadigden, waarvoor terreinen in optie zijn gereserveerd?, length: 254
, Coded Values:
[ja: ja]
, [nee: nee]
)
nzkgonderhandelha
(
type: esriFieldTypeDouble, alias: 8.5.2. Hoeveelheid grond in optie in totaal (in ha.):
)
nzkgactionkneljanee
(
type: esriFieldTypeString, alias: 8.6.1. Zijn er voor het overige nog acties of knelpunten bij de uitgifte die het vermelden waard zijn? (bijv. belemmerende bouwvoorschriften, onderzoeken of bijzondere investeringen in wegen, groen e.d.), length: 254
, Coded Values:
[ja: ja]
, [nee: nee]
)
nzkgactionkneltoel
(
type: esriFieldTypeString, alias: 8.6.2. Wilt u dit toelichten?, length: 1000
)
nzkgknelmilieujanee
(
type: esriFieldTypeString, alias: 8.7. Zijn er op de / het bedrijventerrein(en) knelpunten met betrekking tot het milieu (geluid, lucht, veiligheid, natuur) die het vermelden waard zijn?, length: 254
, Coded Values:
[ja: ja]
, [nee: nee]
)
nzkgknelmilieutoel
(
type: esriFieldTypeString, alias: 8.7.1. Wilt u dit toelichten?, length: 1000
)
toelichting_geocheck
(
type: esriFieldTypeString, alias: 1.13a toelichting op de wijzigingen van het terrein:, length: 500
)
hptot2030terstondadmin
(
type: esriFieldTypeDouble, alias: 2.7c.1 Hard planaanbod waarvan (in netto ha.) niet-terstond beschikbaar, waarvan (in netto ha.) terstond beschikbaar, waarvan (in netto ha.) in optie, waarvan (in netto ha.) overig
)
filedruk
(
type: esriFieldTypeString, alias: 5.3. Is er sprake van eventuele filedruk?, length: 254
, Coded Values:
[ja: ja]
, [nee: nee]
)
gronddatacenterm2
(
type: esriFieldTypeInteger, alias: 6.2.1.Wat is de totale oppervlakte van de bebouwing (m2)?
)
gronddatacenterhoogte
(
type: esriFieldTypeInteger, alias: 6.2.2. Wat is de bouwhoogte (m)?
)
gronddatacentermvacont
(
type: esriFieldTypeInteger, alias: 6.3.1. (eventueel) Hoeveel MVA is op dit moment gecontracteerd?
)
gronddatacentermvaafg
(
type: esriFieldTypeInteger, alias: 6.3.2. (eventueel) Wat is het afgenomen energieverbruik per jaar (MWh)?
)
rinnummer
(
type: esriFieldTypeInteger, alias: 1.8. Rin nummer locatie
)
gebafbakening
(
type: esriFieldTypeString, alias: 1.9. Is de gebiedsafbakening voor het betreffende locatie correct weergegeven op de kaart?, length: 254
, Coded Values:
[GEB01: Ja, correct weergegeven]
, [GEB03: Nee, nog niet aangepast]
)
energylabeld
(
type: esriFieldTypeString, alias: 4.1 Zijn de verouderde kantoren (d.w.z. energielabel D of lager) bij gemeente en eigenaren in beeld?, length: 255
, Coded Values:
[ja: ja]
, [nee: nee]
)
Description: <DIV STYLE="text-align:Left;"><DIV><DIV><P><SPAN>Deze werkingsgebied maakt onderdeel uit van Omgevingsverordening NH2020, vastgesteld op 16-11-2020 (besluitnr.: 1477251/1478383). Het plan is te raadplegen op ruimtelijkeplannen.nl via deze link: https://www.ruimtelijkeplannen.nl/viewer/view?planidn=NL.IMRO.9927.POVPNH-VG01 Meer informatie over deze werkingsgebied is te lezen in artikel(en): 6.36</SPAN></P></DIV></DIV></DIV>
Description: <DIV STYLE="text-align:Left;"><DIV><DIV><P><SPAN>Deze kaartlaag vormt de wijzigingen op de beheertypenkaart. Deze kaart is door Gedeputeerde Staten van Noord-Holland vastgesteld op ? oktober 2023, document/nummer ? als onderdeel van het Natuurbeheerplan 2024. Doel van de beheertypenkaart is het vastleggen van de huidige wijze van natuurbeheer, zowel binnen als buiten het Natuurnetwerk Nederland (NNN). De Beheertypenkaart wordt gebruikt voor de toekenning van subsidies voor natuurbeheer.</SPAN></P></DIV></DIV></DIV>
Description: <DIV STYLE="text-align:Left;"><DIV><DIV><P><SPAN>De BRP - Gewaspercelen bestaat uit de locatie van landbouwpercelen in Nederland met daaraan gekoppeld het geteelde gewas. Het bestand is een selectie van informatie uit de Basisregistratie Percelen (BRP) van Rijksdienst voor Ondernemend Nederland. Het bestand bevat de volgende attributen: - CAT_GEWASCATEGORIE : Gewascategorie van het gewas op het perceel - GWS_GEWAS : Gewas op het perceel - GWS_GEWASCODE : Gewascode van het gewas De omgrenzingen van de landbouwpercelen zijn gebaseerd op de begrenzingen uit het AAN-bestand (Agrarische Areaal Nederland) De gebruiker van het perceel dient jaarlijks zijn actuele gewaspercelen in te tekenen en aan te geven welk gewas wordt geteeld op het betreffende perceel.</SPAN></P></DIV></DIV></DIV>
Description: <DIV STYLE="text-align:Left;"><DIV><DIV><P><SPAN>Deze werkingsgebied maakt onderdeel uit van Omgevingsverordening NH2020, vastgesteld op 16-11-2020 (besluitnr.: 1477251/1478383). Het plan is te raadplegen op ruimtelijkeplannen.nl via deze link: https://www.ruimtelijkeplannen.nl/viewer/view?planidn=NL.IMRO.9927.POVPNH-VG01 Meer informatie over deze werkingsgebied is te lezen in artikel(en): 5.3, 6.77</SPAN></P></DIV></DIV></DIV>
Value: kanaal ten behoeve van scheepvaart met aangrenzende havenbekkens,vlak Label: kanaal ten behoeve van scheepvaart met aangrenzende havenbekkens, vlak Description: N/A Symbol:
Value: militaire verdedigingsgracht of kanaal als onderdeel van de stadsuitleg,vlak Label: militaire verdedigingsgracht of kanaal als onderdeel van de stadsuitleg, vlak Description: N/A Symbol:
Description: <DIV STYLE="text-align:Left;"><DIV><DIV><P><SPAN>De Kaderrichtlijn Water (KRW) van de EU koppelt allerlei verplichtingen aan waterlichamen, zowel voor grondwater als voor de oppervlaktewater. De regionale oppervlaktewaterlichamen in de provincie Noord-Holland staan op deze kaart, die van het Rijk niet. </SPAN><SPAN>De begrenzing van deze regionale waterlichamen vindt plaats door de provincie, op voorstel van de waterschappen en o.b.v. de criteria in de KRW. De KRW kent cycli van zes jaar. De begrenzing wordt elke zes jaar opnieuw bekeken. De grenzen op deze kaart gelden voor de periode 2022-2027."</SPAN></P><P><SPAN>Vastgesteld door GS op 9 februari 2021, besluitnummer 1517653/1568768.</SPAN></P></DIV></DIV></DIV>
Value: Boezem van Amstelland, de Vecht, het ARK en het NZK;boezem Label: Boezem van Amstelland, de Vecht, het ARK en het NZK;boezem Description: N/A Symbol:
Value: Boezem van Amstelland, de Vecht, het ARK en het NZK;polder Label: Boezem van Amstelland, de Vecht, het ARK en het NZK;polder Description: N/A Symbol:
Value: Boezem van Amstelland, de Vecht, het ARK en het NZK;gemengd gerioleerd Label: Boezem van Amstelland, de Vecht, het ARK en het NZK;gemengd gerioleerd Description: N/A Symbol:
Value: Boezem van Amstelland, de Vecht, het ARK en het NZK;hoge gronden Label: Boezem van Amstelland, de Vecht, het ARK en het NZK;hoge gronden Description: N/A Symbol:
Value: De Linge en het Kanaal van Steenenhoek;gemengd gerioleerd Label: De Linge en het Kanaal van Steenenhoek;gemengd gerioleerd Description: N/A Symbol:
Value: Verenigde Raaksmaat- en Niedorperkoggeboezem, Amstelmeerboezem;boezem Label: Verenigde Raaksmaat- en Niedorperkoggeboezem, Amstelmeerboezem;boezem Description: N/A Symbol:
Value: Verenigde Raaksmaat- en Niedorperkoggeboezem, Amstelmeerboezem;polder Label: Verenigde Raaksmaat- en Niedorperkoggeboezem, Amstelmeerboezem;polder Description: N/A Symbol:
Value: Verenigde Raaksmaat- en Niedorperkoggeboezem, Amstelmeerboezem;gemengd gerioleerd Label: Verenigde Raaksmaat- en Niedorperkoggeboezem, Amstelmeerboezem;gemengd gerioleerd Description: N/A Symbol:
Value: Verenigde Raaksmaat- en Niedorperkoggeboezem, Amstelmeerboezem;hoge gronden Label: Verenigde Raaksmaat- en Niedorperkoggeboezem, Amstelmeerboezem;hoge gronden Description: N/A Symbol:
Name: kwetsbaarheid begaanbaarheid wegen wateroverlast
Display Field: ogc_fid
Type: Feature Layer
Geometry Type: esriGeometryPolyline
Description: <DIV STYLE="text-align:Left;"><DIV><DIV><P><SPAN>Bij een hoosbui kunnen (laaggelegen) delen van provinciale wegen onder water komen te staan. Hierdoor kan het verkeer kortere of langere tijd hinder ondervinden en het kan leiden tot extra kosten voor dagelijks beheer en onderhoud. De gevolgen van hoosbuien op provinciale wegen zijn op drie manieren in beeld gebracht: • Maximale waterdiepte tijdens een hoosbui. • Begaanbaarheid van de weg bij die maximale waterdiepte. • Aantal voertuigbewegingen per weg. De maximale waterdiepte tijdens de bui is berekend met het hydrologische instrumentarium 3Di. Daarbij wordt uitgegaan van de drie hoosbuien van de DPRA-standaard (70 mm per uur, 90 mm per uur en 160 mm per twee uur). Voor de berekening is gebruik gemaakt van data met een hoog detailniveau. Er is gerekend met het Actueel Hoogtebestand Nederland, versie 3 (AHN3). Het Actueel Hoogtebestand Nederland is een bestand met voor heel Nederland gedetailleerde en precieze hoogtegegevens. Met lasertechnologie is vanuit helikopters en vliegtuigen 3D-hoogteinformatie verzameld. Dit is vertaald naar een maaiveldhoogte per 0,25 vierkante meter. Een hoge ruimtelijke resolutie is belangrijk omdat de wegen een breedte hebben in de orde grootte van enkele meters. Ook de infiltratiecapaciteit van de ondergrond (water infiltreert bijvoorbeeld sneller in een zandgrond dan in een kleigrond) en de weerstand die het water ondervindt bij stroming over het wegdek en maaiveld is op hoog detailniveau meegenomen; ook hiervoor is een pixelgrootte van 0,25 m2 gebruikt. Geluidschermen zijn toegevoegd als obstakels, waar het water niet langs kan stromen. De omgeving van de wegen is tot 250 m afstand van de weg meegenomen in de analyse. De wegen zijn opgeknipt van kruispunt tot kruispunt. Op die manier kan een weg geheel als 'onbegaanbaar' zijn gedefinieerd, terwijl alleen een tunneltje onder water staat. Dit is gedaan om snel inzicht te kunnen krijgen in het effect op de verkeersdoorstroming. Aan de hand van de berekende maximale waterdieptebeeld is een doorvertaling gemaakt naar de begaanbaarheid van wegen.</SPAN></P></DIV></DIV></DIV>
Description: <DIV STYLE="text-align:Left;"><DIV><DIV><P><SPAN>Bij een hoosbui kunnen (laaggelegen) delen van provinciale wegen onder water komen te staan. Hierdoor kan het verkeer kortere of langere tijd hinder ondervinden en het kan leiden tot extra kosten voor dagelijks beheer en onderhoud. De gevolgen van hoosbuien op provinciale wegen zijn op drie manieren in beeld gebracht: • Maximale waterdiepte tijdens een hoosbui. • Begaanbaarheid van de weg bij die maximale waterdiepte. • Aantal voertuigbewegingen per weg. De maximale waterdiepte tijdens de bui is berekend met het hydrologische instrumentarium 3Di. Daarbij wordt uitgegaan van de drie hoosbuien van de DPRA-standaard (70 mm per uur, 90 mm per uur en 160 mm per twee uur). Voor de berekening is gebruik gemaakt van data met een hoog detailniveau. Er is gerekend met het Actueel Hoogtebestand Nederland, versie 3 (AHN3). Het Actueel Hoogtebestand Nederland is een bestand met voor heel Nederland gedetailleerde en precieze hoogtegegevens. Met lasertechnologie is vanuit helikopters en vliegtuigen 3D-hoogteinformatie verzameld. Dit is vertaald naar een maaiveldhoogte per 0,25 vierkante meter. Een hoge ruimtelijke resolutie is belangrijk omdat de wegen een breedte hebben in de orde grootte van enkele meters. Ook de infiltratiecapaciteit van de ondergrond (water infiltreert bijvoorbeeld sneller in een zandgrond dan in een kleigrond) en de weerstand die het water ondervindt bij stroming over het wegdek en maaiveld is op hoog detailniveau meegenomen; ook hiervoor is een pixelgrootte van 0,25 m2 gebruikt. Geluidschermen zijn toegevoegd als obstakels, waar het water niet langs kan stromen. De omgeving van de wegen is tot 250 m afstand van de weg meegenomen in de analyse. De wegen zijn opgeknipt van kruispunt tot kruispunt. Op die manier kan een weg geheel als 'onbegaanbaar' zijn gedefinieerd, terwijl alleen een tunneltje onder water staat. Dit is gedaan om snel inzicht te kunnen krijgen in het effect op de verkeersdoorstroming. Deze kaart maakt inzichtelijk welke tunnels en onderdoorgangen kans hebben om onbegaanbaar te worden bij een zware neerslag gebeurtenissen.</SPAN></P></DIV></DIV></DIV>
Description: <DIV STYLE="text-align:Left;"><DIV><DIV><P><SPAN>Deze kaart toont de kwetsbaarheid van wegen voor hittestress. Hittestress is een term die aangeeft dat een sterk verhoogde gevoelstemperatuur optreedt, die onaangenaam en zelfs schadelijk kan zijn voor mens en dier. De aanwezigheid van veel verhard oppervlak verhoogt de gevoelstemperatuur en daarmee de hittestress, terwijl de aanwezigheid van schaduw en groen deze verlaagt. Door klimaatverandering wordt verwacht dat er een toename komt van warme dagen.</SPAN></P></DIV></DIV></DIV>
Description: <DIV STYLE="text-align:Left;"><DIV><DIV><P><SPAN>Ongelijkmatige zettingen kunnen zorgen voor langsonvlakheid, dat wil zeggen hoogteafwijkingen in de lengterichting van het wegdek, zoals golvingen of ribbels. Langsonvlakheid kan twee oorzaken hebben. (1) Ongelijkmatige zakkingen komen voor waar de ondergrond niet gelijkmatig is en er een overgang is van de ene bodemsoort naar de andere, bijvoorbeeld van veen naar zandgrond. (2) Bij sterke bodemdaling kunnen zakkingsverschillen ontstaan tussen een gefundeerd kunstwerk en het weglichaam. Langsonvlakheid heeft invloed op het comfort van de weggebruiker. Comfort is niet eenduidig met zettingen te correleren. Of een bepaalde zetting door een weggebruiker als oncomfortabel wordt ervaren, hangt af van de snelheid van het voertuig en de afstand waarover het verschil in zetting optreedt. Een hoogteverschil over een afstand van 10 meter leidt tot veel meer discomfort dan hetzelfde hoogteverschil over een lengte van 15 meter. Ook de snelheid heeft invloed: bij 80 km/uur is het discomfort door langsonvlakheid groter dan bij 50 km/uur. Dit betekent dat de gevolgen van zettingen groter zijn voor 80 km-wegen dan voor 50 km-wegen. Het CROW (Nederlands kenniscentrum voor verkeer, vervoer en infrastructuur) geeft aan dat het golvingen bij voorkeur beperkt moeten blijven tot 0,05 meter over een afstand van 25 meter en 0,1 meter over een afstand van 50 meter. Hoogteverschillen kleiner dan 0,05 m leiden niet tot problemen met langsonvlakheid. Tussen 0,05 en 0,1 m kunnen, afhankelijk van lengtes waarover deze zettingsverschillen ontstaan, langsvlakheidsproblemen ontstaan. Bij grotere zettingen worden langsvlakheidsproblemen waarschijnlijker. Als zettingen binnen een periode van 20 jaar de genoemde grenswaarden (0,05 en 0,1 m) overschrijden, zullen de fundering en het zandbed van de betreffende weg eerder dan gebruikelijk moeten worden vervangen, wat extra kosten met zich meebrengt. Bodemdaling wegen is in deze stresstest bepaald aan de hand van de bodemdalingskaart en de ligging van de wegen. De bodemdalingskaart tot 2050 (CAS Klimaateffectatlas) heeft een grove schaal, waardoor ongelijkmatige zettingen op lokale schaal niet in beeld kunnen worden gebracht. Een grove inschatting kan worden gemaakt door te kijken naar de grootste zetting die optreedt op de locatie van een bepaald object. Door bodemdaling zullen kades en oevers eerder opgehoogd of versterkt moeten worden. Versterking is nodig als ongelijkmatige zettingen tot sterkteverlies leiden. De effecten van ongelijke zetting op de sterkte van keringen zijn nog onduidelijk. Bodemdaling moet gecompenseerd worden met dijkverhogingen. Versnelde bodemdaling betekent dus vaker ophogen.</SPAN></P></DIV></DIV></DIV>
Description: <DIV STYLE="text-align:Left;"><DIV><DIV><P><SPAN>Bodemdaling kunstwerken is in deze stresstest bepaald aan de hand van de bodemdalingskaart en de ligging van de kunstwerken t.o.v. de wegen. De bodemdalingskaart tot 2050 (CAS Klimaateffectatlas) heeft een grove schaal, waardoor ongelijkmatige zettingen op lokale schaal niet in beeld kunnen worden gebracht. Een grove inschatting kan worden gemaakt door te kijken naar de grootste zetting die optreedt op de locatie van een bepaald object.</SPAN></P></DIV></DIV></DIV>
Description: <DIV STYLE="text-align:Left;"><P STYLE="margin:0 0 1067 0;"><SPAN><SPAN>Peildatum: 13-01-2020</SPAN></SPAN></P><P STYLE="margin:0 0 1067 0;"><SPAN><SPAN>Hoe is deze kaart gemaakt/tot stand gekomen: Deze kaart laat de gevoeligheid van de betreffende gebieden zien voor de gebruikte indicator (Droogte, wateroverlast of verzilting). </SPAN></SPAN></P><P STYLE="margin:0 0 1067 0;"><SPAN><SPAN>Is PNH eigenaar: Ja</SPAN></SPAN></P><P STYLE="margin:0 0 1067 0;"><SPAN><SPAN>Mogen we de kaart ter download aanbieden: Ja</SPAN></SPAN></P><P STYLE="margin:0 0 1067 0;"><SPAN><SPAN>Hoe vaak wordt deze kaart geactualiseerd? Niet</SPAN></SPAN></P><P STYLE="margin:0 0 1067 0;"><SPAN>Tot wanneer is deze kaart geldig: Indien achterliggende data verandert met de tijd, zoals klimaatdata, of er nieuwe inzichten komen over de verschillende onderwerpen vermindert de bruikbaarheid van de kaarten</SPAN></P></DIV>
Copyright Text: Gegevens inhoudelijk contactpersoon
Voor- en achternaam: Marieke Koomen (Sweco NL)
Emailadres: Marieke.koomen@sweco.nl
Telefoonnummer: 06-12507253
Gemaakt door Lucas Nieuweboer
Description: <DIV STYLE="text-align:Left;"><P STYLE="margin:0 0 1067 0;"><SPAN><SPAN>Peildatum: 13-01-2020</SPAN></SPAN></P><P STYLE="margin:0 0 1067 0;"><SPAN><SPAN>Hoe is deze kaart gemaakt/tot stand gekomen: Deze kaart laat de gevoeligheid van de betreffende gebieden zien voor de gebruikte indicator (Droogte, wateroverlast of verzilting). </SPAN></SPAN></P><P STYLE="margin:0 0 1067 0;"><SPAN><SPAN>Is PNH eigenaar: Ja</SPAN></SPAN></P><P STYLE="margin:0 0 1067 0;"><SPAN><SPAN>Mogen we de kaart ter download aanbieden: Ja</SPAN></SPAN></P><P STYLE="margin:0 0 1067 0;"><SPAN><SPAN>Hoe vaak wordt deze kaart geactualiseerd? Niet</SPAN></SPAN></P><P STYLE="margin:0 0 1067 0;"><SPAN>Tot wanneer is deze kaart geldig: Indien achterliggende data verandert met de tijd, zoals klimaatdata, of er nieuwe inzichten komen over de verschillende onderwerpen vermindert de bruikbaarheid van de kaarten</SPAN></P></DIV>
Copyright Text: Gegevens inhoudelijk contactpersoon
Voor- en achternaam: Marieke Koomen (Sweco NL)
Emailadres: Marieke.koomen@sweco.nl
Telefoonnummer: 06-12507253
Gemaakt door Lucas Nieuweboer
Description: <DIV STYLE="text-align:Left;"><P STYLE="margin:0 0 1067 0;"><SPAN><SPAN>Peildatum: 13-01-2020</SPAN></SPAN></P><P STYLE="margin:0 0 1067 0;"><SPAN><SPAN>Hoe is deze kaart gemaakt/tot stand gekomen: Deze kaart laat de gevoeligheid van de betreffende gebieden zien voor de gebruikte indicator (Droogte, wateroverlast of verzilting). </SPAN></SPAN></P><P STYLE="margin:0 0 1067 0;"><SPAN><SPAN>Is PNH eigenaar: Ja</SPAN></SPAN></P><P STYLE="margin:0 0 1067 0;"><SPAN><SPAN>Mogen we de kaart ter download aanbieden: Ja</SPAN></SPAN></P><P STYLE="margin:0 0 1067 0;"><SPAN><SPAN>Hoe vaak wordt deze kaart geactualiseerd? Niet</SPAN></SPAN></P><P STYLE="margin:0 0 1067 0;"><SPAN><SPAN>Tot wanneer is deze kaart geldig: Indien achterliggende data verandert met de tijd, zoals klimaatdata, of er nieuwe inzichten komen over de verschillende onderwerpen vermindert de bruikbaarheid van de kaarten.</SPAN></SPAN></P></DIV>
Copyright Text: Gegevens inhoudelijk contactpersoon
Voor- en achternaam: Marieke Koomen (Sweco NL)
Emailadres: Marieke.koomen@sweco.nl
Telefoonnummer: 06-12507253
Gemaakt door Lucas Nieuweboer
Description: <DIV STYLE="text-align:Left;"><P STYLE="margin:0 0 1067 0;"><SPAN><SPAN>Peildatum: 13-01-2020</SPAN></SPAN></P><P STYLE="margin:0 0 1067 0;"><SPAN><SPAN>Hoe is deze kaart gemaakt/tot stand gekomen: Deze kaart laat de gevoeligheid van de betreffende gebieden zien voor de gebruikte indicator (Droogte, wateroverlast of verzilting). </SPAN></SPAN></P><P STYLE="margin:0 0 1067 0;"><SPAN><SPAN>Is PNH eigenaar: Ja</SPAN></SPAN></P><P STYLE="margin:0 0 1067 0;"><SPAN><SPAN>Mogen we de kaart ter download aanbieden: Ja</SPAN></SPAN></P><P STYLE="margin:0 0 1067 0;"><SPAN><SPAN>Hoe vaak wordt deze kaart geactualiseerd? Niet</SPAN></SPAN></P><P STYLE="margin:0 0 1067 0;"><SPAN>Tot wanneer is deze kaart geldig: Indien achterliggende data verandert met de tijd, zoals klimaatdata, of er nieuwe inzichten komen over de verschillende onderwerpen vermindert de bruikbaarheid van de kaarten.</SPAN></P></DIV>
Copyright Text: Gegevens inhoudelijk contactpersoon
Voor- en achternaam: Marieke Koomen (Sweco NL)
Emailadres: Marieke.koomen@sweco.nl
Telefoonnummer: 06-12507253
Gemaakt door Lucas Nieuweboer
Description: <DIV STYLE="text-align:Left;"><P STYLE="margin:0 0 1067 0;"><SPAN><SPAN>Peildatum: 13-01-2020</SPAN></SPAN></P><P STYLE="margin:0 0 1067 0;"><SPAN><SPAN>Hoe is deze kaart gemaakt/tot stand gekomen: Deze kaart laat de gevoeligheid van de betreffende gebieden zien voor de gebruikte indicator (Droogte, wateroverlast of verzilting). </SPAN></SPAN></P><P STYLE="margin:0 0 1067 0;"><SPAN><SPAN>Is PNH eigenaar: Ja</SPAN></SPAN></P><P STYLE="margin:0 0 1067 0;"><SPAN><SPAN>Mogen we de kaart ter download aanbieden: Ja</SPAN></SPAN></P><P STYLE="margin:0 0 1067 0;"><SPAN><SPAN>Hoe vaak wordt deze kaart geactualiseerd? Niet</SPAN></SPAN></P><P STYLE="margin:0 0 1067 0;"><SPAN><SPAN>Tot wanneer is deze kaart geldig: Indien achterliggende data verandert met de tijd, zoals klimaatdata, of er nieuwe inzichten komen over de verschillende onderwerpen vermindert de bruikbaarheid van de kaarten.</SPAN></SPAN></P></DIV>
Copyright Text: Gegevens inhoudelijk contactpersoon
Voor- en achternaam: Marieke Koomen (Sweco NL)
Emailadres: Marieke.koomen@sweco.nl
Telefoonnummer: 06-12507253
Gemaakt door Lucas Nieuweboer
Name: Gevoelighed agrarische natuur voor verzilting
Display Field: AGRARISCHN
Type: Feature Layer
Geometry Type: esriGeometryPolygon
Description: <DIV STYLE="text-align:Left;"><P STYLE="margin:0 0 1067 0;"><SPAN><SPAN>Peildatum: 13-01-2020</SPAN></SPAN></P><P STYLE="margin:0 0 1067 0;"><SPAN><SPAN>Hoe is deze kaart gemaakt/tot stand gekomen: Deze kaart laat de gevoeligheid van de betreffende gebieden zien voor de gebruikte indicator (Droogte, wateroverlast of verzilting). </SPAN></SPAN></P><P STYLE="margin:0 0 1067 0;"><SPAN><SPAN>Is PNH eigenaar: Ja</SPAN></SPAN></P><P STYLE="margin:0 0 1067 0;"><SPAN><SPAN>Mogen we de kaart ter download aanbieden: Ja</SPAN></SPAN></P><P STYLE="margin:0 0 1067 0;"><SPAN><SPAN>Hoe vaak wordt deze kaart geactualiseerd? Niet</SPAN></SPAN></P><P STYLE="margin:0 0 1067 0;"><SPAN><SPAN>Tot wanneer is deze kaart geldig: Indien achterliggende data verandert met de tijd, zoals klimaatdata, of er nieuwe inzichten komen over de verschillende onderwerpen vermindert de bruikbaarheid van de kaarten.</SPAN></SPAN></P></DIV>
Copyright Text: Gegevens inhoudelijk contactpersoon
Voor- en achternaam: Marieke Koomen (Sweco NL)
Emailadres: Marieke.koomen@sweco.nl
Telefoonnummer: 06-12507253
Gemaakt door Lucas Nieuweboer