ArcGIS REST Services Directory Login | Get Token
JSON

Layer: Wateroverlast (tunnels) (ID: 30)

Parent Layer: 70 mm / 1 uur

Name: Wateroverlast (tunnels)

Display Field: id

Type: Feature Layer

Geometry Type: esriGeometryPoint

Description: <DIV STYLE="text-align:Left;"><DIV><DIV><P><SPAN>Bij een hoosbui kunnen (laaggelegen) delen van provinciale wegen onder water komen te staan. Hierdoor kan het verkeer kortere of langere tijd hinder ondervinden en het kan leiden tot extra kosten voor dagelijks beheer en onderhoud. De gevolgen van hoosbuien op provinciale wegen zijn op drie manieren in beeld gebracht: • Maximale waterdiepte tijdens een hoosbui. • Begaanbaarheid van de weg bij die maximale waterdiepte. • Aantal voertuigbewegingen per weg. De maximale waterdiepte tijdens de bui is berekend met het hydrologische instrumentarium 3Di. Daarbij wordt uitgegaan van de drie hoosbuien van de DPRA-standaard (70 mm per uur, 90 mm per uur en 160 mm per twee uur). Voor de berekening is gebruik gemaakt van data met een hoog detailniveau. Er is gerekend met het Actueel Hoogtebestand Nederland, versie 3 (AHN3). Het Actueel Hoogtebestand Nederland is een bestand met voor heel Nederland gedetailleerde en precieze hoogtegegevens. Met lasertechnologie is vanuit helikopters en vliegtuigen 3D-hoogteinformatie verzameld. Dit is vertaald naar een maaiveldhoogte per 0,25 vierkante meter. Een hoge ruimtelijke resolutie is belangrijk omdat de wegen een breedte hebben in de orde grootte van enkele meters. Ook de infiltratiecapaciteit van de ondergrond (water infiltreert bijvoorbeeld sneller in een zandgrond dan in een kleigrond) en de weerstand die het water ondervindt bij stroming over het wegdek en maaiveld is op hoog detailniveau meegenomen; ook hiervoor is een pixelgrootte van 0,25 m2 gebruikt. Geluidschermen zijn toegevoegd als obstakels, waar het water niet langs kan stromen. De omgeving van de wegen is tot 250 m afstand van de weg meegenomen in de analyse. De wegen zijn opgeknipt van kruispunt tot kruispunt. Op die manier kan een weg geheel als 'onbegaanbaar' zijn gedefinieerd, terwijl alleen een tunneltje onder water staat. Dit is gedaan om snel inzicht te kunnen krijgen in het effect op de verkeersdoorstroming. Deze kaart maakt inzichtelijk welke tunnels en onderdoorgangen kans hebben om onbegaanbaar te worden bij een zware neerslag gebeurtenissen.</SPAN></P></DIV></DIV></DIV>

Copyright Text:

Default Visibility: false

MaxRecordCount: 2000

Supported Query Formats: JSON, geoJSON, PBF

Min Scale: 0

Max Scale: 0

Supports Advanced Queries: true

Supports Statistics: true

Has Labels: false

Can Modify Layer: true

Can Scale Symbols: false

Use Standardized Queries: true

Supports Datum Transformation: true

Extent:
Drawing Info: Advanced Query Capabilities:
HasZ: false

HasM: false

Has Attachments: false

HTML Popup Type: esriServerHTMLPopupTypeAsHTMLText

Type ID Field: null

Fields:
Supported Operations:   Query   Query Attachments   Query Analytic   Generate Renderer   Return Updates

  Iteminfo   Thumbnail   Metadata