Description: <DIV STYLE="text-align:Left;"><DIV><P><SPAN>Deze kaart geeft inzicht in de toename in bezoekersaantallen van het natuur- en/of recreatiegebied</SPAN></P></DIV></DIV>
Description: <DIV STYLE="text-align:Left;"><DIV><DIV><P><SPAN>Data NS-wandelingen en OV-stappers</SPAN></P><P><SPAN>De Nederlandse Spoorwegen hebben het beheer van NS-wandelroutes en data van hun wandelingen aan</SPAN></P><P><SPAN>Wandelnet uitbesteed. De data zijn vrij uitleverbaar voor beleidsdoeleinden. OV-stappers zijn oude NSwandelingen, die vervallen zijn, maar die door Wandelnet nog steeds beheerd worden. </SPAN></P><P><SPAN>Daarnaast worden Stad te Voet-netwerken op de routedatabank gepubliceerd: het gaat om Utrecht te Voet</SPAN></P><P><SPAN>en Apeldoorn te Voet.</SPAN></P></DIV></DIV></DIV>
Description: <DIV STYLE="text-align:Left;"><DIV><DIV><P><SPAN>Overzicht van alle woningbouwplannen en/of projecten. Inclusief Almere en Lelystad, exclusief vertrouwelijke locaties. Zie verder http://www.plancapaciteit.nl/</SPAN></P></DIV></DIV></DIV>
Description: <DIV STYLE="text-align:Left;"><DIV><DIV><P><SPAN>In het bestand worden bestaande Recreatiegebieden, Zoekgebieden Recreatie om de stad, Grootschalig groen en Zoekgebieden Recreatie om de stadin bufferzones weergegeven. De eerste categorie Zoekgebieden worden gefinancierd met geld van LNV en de tweede laastste categorie wordt gefinancierd met geld van LNV en VROM. De contouren van de gebieden zijn gebaseerd op een kaart uit 'Agenda oor een Vitaal Platteland, jaartal (?)'. genaamd Zoekgebied Recreatie om de Stad, Grootschalig Groen Provincie Noord-Holland.</SPAN></P></DIV></DIV></DIV>
Description: <DIV STYLE="text-align:Left;"><DIV><DIV><P><SPAN>In de dataset 'Rijksmonumenten' zijn gegevens opgenomen van alle monumenten in Nederland die door het Rijk zijn aangewezen als beschermd monument. Deze rijksmonumenten zijn van nationale betekenis. De gegevens in de dataset zijn ontleend aan het Rijksmonumentenregister zoals beheerd door de Rijksdienst voor het Cultureel Erfgoed. Een monument dat is ingeschreven in dit register heeft de beschermde status. Als de aanwijzingsprocedure van een monument nog niet is afgerond dan heeft het een voorbeschermde status.</SPAN></P></DIV></DIV></DIV>
Description: <DIV STYLE="text-align:Left;"><DIV><DIV><P><SPAN>Overzicht van de verschillende typen aanbod verblijfsrecreatie.</SPAN></P></DIV></DIV></DIV>
Description: <DIV STYLE="text-align:Left;"><DIV><DIV><P><SPAN>Dit bestand bevat adrespunten van locaties in Noord-Holland Noord waar mogelijkheid is voor overnachting. Dit zijn hotels, B&B's, campings en recreatieparken. Let op de verzameling is niet compleet, alle bedrijven in NHN zijn benaderd om een vragenlijst in te vullen. Dit bestand betreft de bedrijven die gereageerd hebben op de oproep. Per locatie is aangegeven op welke leefstijl doelgroep de accomodatie zich richt. Dit kunnen meerdere leefstijlen zijn, hiervoor zijn een aantal kollommen beschikbaar.</SPAN></P></DIV></DIV></DIV>
Description: <DIV STYLE="text-align:Left;"><DIV><DIV><P><SPAN>Data van wandelnetwerken</SPAN></P><P><SPAN>Wandelnet actualiseert doorlopend een landelijk digitaal GIS-bestand met alle wandelknooppuntennetwerken in Nederland. Wandelnet werkt hierin nauw samen met de (data)beheerders van deze routenetwerken. Iedere netwerkbeheerder heeft daarbij aangegeven of zij al dan niet toestemming geeft voor het uitleveren van de data aan derden en onder welke voorwaarden</SPAN></P></DIV></DIV></DIV>
Description: <DIV STYLE="text-align:Left;"><DIV><DIV><P><SPAN>Data NS-wandelingen en OV-stappers</SPAN></P><P><SPAN>De Nederlandse Spoorwegen hebben het beheer van NS-wandelroutes en data van hun wandelingen aan</SPAN></P><P><SPAN>Wandelnet uitbesteed. De data zijn vrij uitleverbaar voor beleidsdoeleinden. OV-stappers zijn oude NSwandelingen, die vervallen zijn, maar die door Wandelnet nog steeds beheerd worden. </SPAN></P><P><SPAN>Daarnaast worden Stad te Voet-netwerken op de routedatabank gepubliceerd: het gaat om Utrecht te Voet</SPAN></P><P><SPAN>en Apeldoorn te Voet.</SPAN></P></DIV></DIV></DIV>
Description: <DIV STYLE="text-align:Left;"><DIV><DIV><P><SPAN>De Stellingroute is een rondwandeling langs verdekt gelegen forten in de Stelling van Amsterdam</SPAN></P></DIV></DIV></DIV>
Description: <DIV STYLE="text-align:Left;"><DIV><DIV><P><SPAN>Data LAW-routes en Streekpaden</SPAN></P><P><SPAN>Deze routes worden voor tweederde door Wandelnet zelf beheerd. Ongeveer een derde van het landelijk </SPAN></P><P><SPAN>netwerk van LAW’s en Streekpaden is in beheer bij het Nivon. Wij houden de data van het gehele landelijke netwerk actueel, dus ook het deel in beheer bij het Nivon. Het Nivon stelt wel als voorwaarde, dat de </SPAN></P><P><SPAN>data uitsluitend voor beleidsdoeleinden mag worden gepubliceerd via de routedatabank.</SPAN></P></DIV></DIV></DIV>
Description: <DIV STYLE="text-align:Left;"><DIV><DIV><P><SPAN>Data LAW-routes en Streekpaden</SPAN></P><P><SPAN>Deze routes worden voor tweederde door Wandelnet zelf beheerd. Ongeveer een derde van het landelijk </SPAN></P><P><SPAN>netwerk van LAW’s en Streekpaden is in beheer bij het Nivon. Wij houden de data van het gehele landelijke netwerk actueel, dus ook het deel in beheer bij het Nivon. Het Nivon stelt wel als voorwaarde, dat de </SPAN></P><P><SPAN>data uitsluitend voor beleidsdoeleinden mag worden gepubliceerd via de routedatabank.</SPAN></P></DIV></DIV></DIV>
Description: <DIV STYLE="text-align:Left;"><DIV><DIV><P><SPAN>Data fietsknooppuntennetwerken</SPAN></P><P><SPAN>Als Fietsplatform houden we een actueel landelijk digitaal GIS-bestand bij met alle fietsknooppuntennetwerken in Nederland. Dit zijn </SPAN></P><P><SPAN>40 netwerken, samen goed voor ruim 33.000 km route: de bewegwijzerde infrastructuur voor de recreatieve fietser. We werken </SPAN></P><P><SPAN>hierin nauw samen met de beheerders van deze routenetwerken. Zij zijn de bronhouders en leveren de informatie over de netwerken aan en houden ons op de hoogte van routewijzigingen. Elke netwerkbeheerder geeft daarbij aan of zij al dan niet toestemmen </SPAN></P><P><SPAN>met uitlevering van de data aan derden. Bijna 94% van de fietsknooppuntnetwerken is vrij voor uitlevering.</SPAN></P></DIV></DIV></DIV>
Description: <DIV STYLE="text-align:Left;"><DIV><DIV><P><SPAN>Dit is een overzicht van alle mountaibike routes in Noord-Holland.</SPAN></P></DIV></DIV></DIV>
Description: <DIV STYLE="text-align:Left;"><DIV><DIV><P><SPAN>Data fietsknooppuntennetwerken</SPAN></P><P><SPAN>Als Fietsplatform houden we een actueel landelijk digitaal GIS-bestand bij met alle fietsknooppuntennetwerken in Nederland. Dit zijn </SPAN></P><P><SPAN>40 netwerken, samen goed voor ruim 33.000 km route: de bewegwijzerde infrastructuur voor de recreatieve fietser. We werken </SPAN></P><P><SPAN>hierin nauw samen met de beheerders van deze routenetwerken. Zij zijn de bronhouders en leveren de informatie over de netwerken aan en houden ons op de hoogte van routewijzigingen. Elke netwerkbeheerder geeft daarbij aan of zij al dan niet toestemmen </SPAN></P><P><SPAN>met uitlevering van de data aan derden. Bijna 94% van de fietsknooppuntnetwerken is vrij voor uitlevering.</SPAN></P></DIV></DIV></DIV>
Description: <DIV STYLE="text-align:Left;"><DIV><DIV><P><SPAN>Data fietsknooppuntennetwerken</SPAN></P><P><SPAN>Als Fietsplatform houden we een actueel landelijk digitaal GIS-bestand bij met alle fietsknooppuntennetwerken in Nederland. Dit zijn </SPAN></P><P><SPAN>40 netwerken, samen goed voor ruim 33.000 km route: de bewegwijzerde infrastructuur voor de recreatieve fietser. We werken </SPAN></P><P><SPAN>hierin nauw samen met de beheerders van deze routenetwerken. Zij zijn de bronhouders en leveren de informatie over de netwerken aan en houden ons op de hoogte van routewijzigingen. Elke netwerkbeheerder geeft daarbij aan of zij al dan niet toestemmen </SPAN></P><P><SPAN>met uitlevering van de data aan derden. Bijna 94% van de fietsknooppuntnetwerken is vrij voor uitlevering.</SPAN></P></DIV></DIV></DIV>
Description: <DIV STYLE="text-align:Left;"><DIV><DIV><P><SPAN>Deze kaart hoort bij het GS besluit van 12 april 2016, nummer 735352/781436. De functie 'zwemwater' is toegekend aan alle zwemplekken in open water die als gevolg van de Wet hygiëne en veiligheid badinrichtingen zwemgelegenheden (Whvbz) als zwemlocaties zijn aangemerkt. Het nemen van het besluit tot functietoekenning of functiewijziging (intrekking van de bestaande functietoekenning) volgt uit de Waterwet. De minister van I&M gaat over de functietoekenning in Rijkswateren en de provincies gaan over de functietoekenning in regionale wateren. De functies worden vastgelegd in de provinciale waterplannen, dan wel in het Beheerplan Rijkswateren. De zwemplekken worden jaarlijks vastgesteld en het aantal kan per jaar verschillen. De kwaliteitsaanduiding in een bepaald jaar is gebaseerd op een metingenreeks en oordeel in voorgaande jaren.</SPAN></P></DIV></DIV></DIV>
Description: <DIV STYLE="text-align:Left;"><DIV><DIV><P><SPAN>Kleine recreatievaart speelt een belangrijke rol in Noord-Holland. Er zijn ongeveer 19.000 kleine recreatievaartuigen in het water of op de wal die met enige regelmaat gebruikt worden. Er zijn 66 kano- en roeiverenigingen en 56 verhuurpunten van kleine recreatievaartuigen in de provincie (zie bijlage 4). Het aantal leden van de verenigingen blijft redelijk constant. De toename in het sloepva-ren lijkt een trend te zijn die zich niet zal doorzetten. Meerdaagse tochten worden alleen onderno-men door de fanatieke watersporters omdat deze van tevoren goed gepland moeten worden. Het fluistervaren gebeurt nog niet op grote schaal. Daarvan verwacht men wel een toename wanneer de elektrische accu compacter en minder zwaar wordt. De economische betekenis van de kleine recreatievaart voor Noord-Holland bestaat uit de verkoop van kleine recreatievaartuigen, consumptieve uitgaven tijdens dagtochten die samenhangen met de kleine recreatievaart (inclusief de verhuur) en inkomsten (contributies, sponsorgelden, etc.) van ka-no- en roeiverenigingen in Noord-Holland. In totaal bestaan de directe bestedingen uit 14 tot 18 miljoen euro wat equivalent is met 260 tot 300 arbeidsplaatsen in de diverse sectoren. Onder de noemer 'kleine recreatievaart' nemen we vier typen vaartuigen op: kano's; roeiboten; fluisterboten; sloepen. Kleine recreatievaart wordt als een aparte categorie beschouwd omdat deze vaartuigen als enige ook van de kleinere vaarwegen gebruik maken. Daarnaast varen deze boten ook wel over het toer-vaartnet (waarover de BRTN is opgesteld). In het voorliggende onderzoek gaat het echter vooral om het netwerk van de kleinere vaarwegen die voor de recreatietoervaart vaak niet bevaarbaar zijn van-wege de diepgang of lage of vaste bruggen. Een ander verschil tussen toervaart en kleine recreatie-vaart is dat bij toervaart meerdaagse tochten mogelijk zijn omdat er in de boot zelf overnacht kan worden. In de kleine recreatievaartuigen kan dit doorgaans niet (met uitzondering van sommige sloepen) en zijn meerdaagse tochten alleen mogelijk in combinatie met overnachting op de wal.</SPAN></P></DIV></DIV></DIV>
Description: <DIV STYLE="text-align:Left;"><DIV><DIV><P><SPAN>Dit bestand wordt gemaakt door Waterrecreatie Nederland met de intentie om als bronbestand te dienen voor wensen en knelpunten rondom waterrecreatie in Nederland.</SPAN></P></DIV></DIV></DIV>