Description: <DIV STYLE="text-align:Left;"><DIV><DIV><P><SPAN>Dit is een weergave van de geluidszone (als vlak) rondom de vijf gezoneerde industrieterreinen van regionaal belang. Getoond wordt het gebied binnen de geluidzonegrens van 50 dB(A), de geluidszone. Buiten deze geluidzone mag de geluidsbelasting de waarde van 50 dB(A) niet te boven gaan. Zie ook de overige twee GIS bestanden (MI_GELUID_INDUST_TERR, MI_GELUIDSZONE_IND_L). De begrenzing van de industrieterreinen is vastgesteld door de betreffende gemeenten.</SPAN></P></DIV></DIV></DIV>
Description: <DIV STYLE="text-align:Left;"><DIV><DIV><P><SPAN>Dit is een weergave van de geluidszonegrens van 50 dB(A) rondom de vijf gezoneerde industrieterreinen van regionaal belang. Getoond wordt de geluidzonegrens zoals is vastgelegd in de betreffende bestemmingsplannen. Buiten deze geluidzonegrens mag de geluidsbelasting vanwege dit terrein de waarde van 50 dB(A) niet te boven gaan. Zie ook de overige twee GIS bestanden (MI_GELUID_INDUST_TERR, MI_GELUIDSZONE_IND_V). De begrenzing van de industrieterreinen is vastgesteld door de betreffende gemeenten.</SPAN></P></DIV></DIV></DIV>
Description: <DIV STYLE="text-align:Left;"><DIV><DIV><P><SPAN>Dit is een weergave van de begrenzing van de vijf gezoneerde industrieterreinen van regionaal belang in Noord-Holland. Voor deze gebieden zijn geluidszones gedefinieerd, begrensd door 50dB(A). Zie hiervoor de overige GIS bestanden (MI_GELUIDSZONE_IND_L, MI_GELUIDSZONE_IND_V). De begrenzing van deze terreinen is vastgesteld door de betreffende gemeenten.</SPAN></P></DIV></DIV></DIV>
Description: <DIV STYLE="text-align:Left;"><DIV><P><SPAN>Gronden bedoeld in art 2.2.1 van het Ontwerp Luchthavenindelingsbesluit 2003 Schiphol. In verband met een rekenfout is het originele bestand (uit de Nota Ruimte) herzien.</SPAN></P></DIV></DIV>
Description: <DIV STYLE="text-align:Left;"><DIV><DIV><P><SPAN>Dit bestand behoord toe aan de Verordening luchthavenbesluit Hilversum. Kenmerk/voorstel 290790/454216. Het luchthavenbesluit bevat tenminste handhavingspunten met een grenswaarde voor de geluidsbelasting aan beide zijden in het verlengde van de middellijn van de start- en landingsbanen op 100 meter van het einde van de baan. De hoogte van de grenswaarden zijn berekend overeenkomstig het Voorschrift voor de berekening van de Lden-geluidsbelasting in dB(A) voor overige burgerluchthavens (bijlage 1 bij de Regeling burgerluchthavens). Wanneer de Lden-contour van 56 dB(A) over woonbebouwing zou liggen, is er aanleiding voor mogelijk extra handhavingspunten. Dit is niet het geval voor luchthaven Hilversum. De grenswaarden leggen de gebruiksruimte van de luchthaven vast. Uitgangspunt van de berekening van deze grenswaarden is het invoerscenario dat door de provincie Noord-Holland is voorgesteld en waarmee de exploitant ook akkoord is.</SPAN></P></DIV></DIV></DIV>
Description: <DIV STYLE="text-align:Left;"><DIV><DIV><P><SPAN>Dit bestand behoord toe aan de Verordening luchthavenbesluit Hilversum. Kenmerk/voorstel 290790/454216. Het luchthavenbesluit bevat tenminste handhavingspunten met een grenswaarde voor de geluidsbelasting aan beide zijden in het verlengde van de middellijn van de start- en landingsbanen op 100 meter van het einde van de baan. De hoogte van de grenswaarden zijn berekend overeenkomstig het Voorschrift voor de berekening van de Lden-geluidsbelasting in dB(A) voor overige burgerluchthavens (bijlage 1 bij de Regeling burgerluchthavens). Wanneer de Lden-contour van 56 dB(A) over woonbebouwing zou liggen, is er aanleiding voor mogelijk extra handhavingspunten. Dit is niet het geval voor luchthaven Hilversum. De grenswaarden leggen de gebruiksruimte van de luchthaven vast. Uitgangspunt van de berekening van deze grenswaarden is het invoerscenario dat door de provincie Noord-Holland is voorgesteld en waarmee de exploitant ook akkoord is.</SPAN></P></DIV></DIV></DIV>
Description: <DIV STYLE="text-align:Left;"><DIV><DIV><P><SPAN>Dit bestand behoord toe aan de Verordening luchthavenbesluit Texel. Kenmerk/voorstel 241533/290750. Op basis van de vlootsamenstelling voor het luchthavenbesluit is een Lden-geluidsberekening uitgevoerd. Dit heeft tot resultaat dat de Lden-waarden in de handhavingspunten en de ligging van de Lden-contouren onveranderd blijven ten opzichte van de waarden die in de omzettingsregeling zijn vastgesteld. De Lden-berekeningen voor de omzettingsregeling en voor het luchthavenbesluit hebben dezelfde invoer en daarmee hetzelfde resultaat. Tevens zijn van de Lden-berekening de 48, 56 en 70 dB(A) Lden-contouren bepaald. Deze Lden-contouren gelden als minimale eisen voor de ruimtelijke beperkingen gebieden zoals vastgesteld in het Besluit burgerluchthavens. De oude ruimtelijke beperkingen uit het aanwijzingsbesluit, die zijn overgenomen in de omzettingsregeling, waren gebaseerd op de geluidsmaat Bkl. Het bevoegd gezag is voornemens om de Bkl te blijven hanteren, voor zover deze buiten de 48 dB(A) Lden-geluidscontour valt, als maat voor de ruimtelijke beperkingen. Door het opnemen van deze 47 Bkl-contour als aanvullend ruimtelijke beperkingengebied zal in principe hetzelfde beschermingsniveau als onder de omzettingsregeling gelden.</SPAN></P></DIV></DIV></DIV>
Description: <DIV STYLE="text-align:Left;"><DIV><DIV><P><SPAN>Dit bestand behoord toe aan de Verordening luchthavenbesluit Texel. Kenmerk/voorstel 241533/290750. Op basis van de vlootsamenstelling voor het luchthavenbesluit is een Lden-geluidsberekening uitgevoerd. Dit heeft tot resultaat dat de Lden-waarden in de handhavingspunten en de ligging van de Lden-contouren onveranderd blijven ten opzichte van de waarden die in de omzettingsregeling zijn vastgesteld. De Lden-berekeningen voor de omzettingsregeling en voor het luchthavenbesluit hebben dezelfde invoer en daarmee hetzelfde resultaat. Tevens zijn van de Lden-berekening de 48, 56 en 70 dB(A) Lden-contouren bepaald. Deze Lden-contouren gelden als minimale eisen voor de ruimtelijke beperkingen gebieden zoals vastgesteld in het Besluit burgerluchthavens. De oude ruimtelijke beperkingen uit het aanwijzingsbesluit, die zijn overgenomen in de omzettingsregeling, waren gebaseerd op de geluidsmaat Bkl. Het bevoegd gezag is voornemens om de Bkl te blijven hanteren, voor zover deze buiten de 48 dB(A) Lden-geluidscontour valt, als maat voor de ruimtelijke beperkingen. Door het opnemen van deze 47 Bkl-contour als aanvullend ruimtelijke beperkingengebied zal in principe hetzelfde beschermingsniveau als onder de omzettingsregeling gelden.</SPAN></P></DIV></DIV></DIV>
Name: Geluidsbelasting Provinciale wegen 2021 woningniveau etmaal
Display Field: gprname
Type: Feature Layer
Geometry Type: esriGeometryPolygon
Description: <DIV STYLE="text-align:Left;"><DIV><P><SPAN>In dit bestand zijn de geluidsbelastingen op woningniveau ten gevolge van de provinciale wegen in Noord-Holland weergegeven zoals deze zijn berekend voor de EU-geluidsbelastingkaart (4e tranche). De resultaten zijn gebaseerd op de situatie van het peiljaar 2021. </SPAN></P></DIV></DIV>
Name: Geluidsbelasting Provinciale wegen 2021 woningniveau nacht
Display Field: gprname
Type: Feature Layer
Geometry Type: esriGeometryPolygon
Description: <DIV STYLE="text-align:Left;"><DIV><P><SPAN>In dit bestand zijn de geluidsbelastingen op woningniveau ten gevolge van de provinciale wegen in Noord-Holland weergegeven zoals deze zijn berekend voor de EU-geluidsbelastingkaart (4e tranche). De resultaten zijn gebaseerd op de situatie van het peiljaar 2021. </SPAN></P></DIV></DIV>
Name: Geluidsbelasting in stiltegebieden van alle wegen (2011)
Display Field: LOW_VAL
Type: Feature Layer
Geometry Type: esriGeometryPolygon
Description: <DIV STYLE="text-align:Left;"><DIV><DIV><P><SPAN>In dit bestand zijn de geluidscontouren als gevolg van wegverkeer binnen stiltegebieden vastgelegd zoals deze zijn berekend voor de EU-geluidskartering, 2e tranche. De Lden-contouren weerspiegelen de situatie voor het peiljaar 2011. Attributen: Naam: LOW_VAL Eenheid: gebroken getal, in dB Omschrijving: minimale waarde geluidsklasse Naam: HIGH_VAL Eenheid: gebroken getal, in dB Omschrijving: maximale waarde geluidsklasse</SPAN></P></DIV></DIV></DIV>
Name: Geluidsbelasting in stiltegebieden van spoorwegen (2011)
Display Field: LOW_VAL
Type: Feature Layer
Geometry Type: esriGeometryPolygon
Description: <DIV STYLE="text-align:Left;"><DIV><DIV><P><SPAN>In dit bestand zijn de geluidscontouren als gevolg van railverkeer binnen stiltegebieden vastgelegd zoals deze zijn berekend voor de EU-geluidskartering, 2e tranche. De Lden-contouren weerspiegelen de situatie voor het peiljaar 2011. Attributen: Naam: LOW_VAL Eenheid: gebroken getal, in dB Omschrijving: minimale waarde geluidsklasse Naam: HIGH_VAL Eenheid: gebroken getal, in dB Omschrijving: maximale waarde geluidsklasse</SPAN></P></DIV></DIV></DIV>
Description: <DIV STYLE="text-align:Left;"><DIV><DIV><P><SPAN>Deze kaart is vastgesteld door GS op 18 november 2013 en toont de 39 stiltegebieden die de Provincie Noord-Holland rijk is. De gebieden met nr 26 en 28 zijn vervallen. De stiltegebieden zijn opgenomen in het Milieubeleidsplan 2015-2018 en verankerd in de Provinciale Milieu Verordening (PMV) door middel van de aanwijzing als milieubeschermingsgebieden categorie stilte. De Provincie is van plan haar beleid rond stiltegebieden eind 2016 te herzien. Eventuele aanpassingen die hieruit volgen zullen later op een geactualiseerde kaart worden opgenomen. De ligging van de gebieden is gebaseerd op het onderzoek "evaluatie stiltegebieden" (2001) en Intentiewaardering uit 1985.</SPAN></P></DIV></DIV></DIV>